مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23252 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

گمان مي كنم كسي كه به خواستگاريم آمده بود و جواب رد شنيد هنوز به من علاقه دارد چگونه علاقه خود را به او از بين ببرم؟
خواهر گرامي از اين كه در امر ازدواج و انتخاب همسر آينده ي خويش به تفكر، مشاوره و ديدگاه هاي والدين توجه داريد و يكي از معيارهاي انتخاب را ايمان، تقوا، توجه به نماز و حضور در نماز جماعت قرار داده ايد، خوشحال و خرسنديم. دوران جواني دوران حساس و دقيقي است و تصميم گيري ها و گزينش هاي اين دوره، نقش تعيين كننده اي در چگونگي زندگي انسان ايفا مي كند. همان گونه كه خودتان نيز واقفيد، تصميم گيري درباره ي ازدواج، نيازمند دقت، تأمل بيش تر و استفاده از نظرات مشورتي ديگران است كه بحمدالله مورد توجه شما بوده و مي باشد. فردي كه قبلاً از شما خواستگاري كرده است - با توجه به توضيحاتي كه در نامه داده ايد - به نظر مي رسد پس از جواب ردّ والدين محترم شما، ديگر از ازدواج با شما منصرف شده است و علاقه اش به شما نيز توهمي بيش نيست. مطمئناً او نيز در انديشه ي فرد ديگري است بر اثر سابقه ي خواستگاري از شما، اين توهمات و خيالات به ذهن شما خطور مي كند كه: «شايد او به من علاقه داشته باشد». شايد با مشاهده ي او، بعضي افكار و انديشه ها در ذهن شما زنده مي شود؛ بنابراين، چنان كه او شما را فراموش كرده و در فكر ازدواج با فرد ديگري است، شما نيز با به كار بردن راهكارهاي زير، ذهن خود را از انديشيدن درباره ي او، خالي كنيد و به توهم و خيال علاقه ي وي به شما - كه ريشه اي در عالم واقع ندارد - توجّهي ننماييد. 1. سعي كنيد در مسير رفت و آمد هم ديگر واقع نشويد، تا كم تر چشم شما به وي بيفتد. 2. با مشاهده ي وي، مسير خويش را تغيير داده، به كاري ديگر (گفت و گو با دوستان، نگاه به كتاب، مطالعه و...) مشغول شويد. 3. پس از گذشت زمان، به خصوص تعطيلات تابستان، به مرور از فكر و ياد او فاصله خواهيد گرفت. 4. صفات منفي و آن چه را كه باعث شده است او را به عنوان همسري مناسب و شايسته نپسنديد، در ذهن خود مرور كنيد. 5. هرگاه ذهنتان مشغول وي شد، با جايگزين كردن موضوعي ديگر (درسي يا غير درسي) ذهن خود را روي آن موضوع متمركز كنيد و با ياد و ذكر خداوند متعال، از فكر او بيرون بياييد. در پايان تأكيد مي كنيم علاقه ي او به شما «خيالي بيش نيست و شما نيز افكار و كارهايتان را بر اساس توهم و خيالات شكل ندهيد؛ بلكه بر اساس واقعيات انديشه ي خويش را جهت دهيد و مطمئن باشيد كه با گذشت زمان و ان شاء الله ازدواج با فردي مناسب و شايسته و مورد پسند خويش، توهمات، به خودي خود از ذهنتان پاك خواهد شد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.